
Sprostowanie do artykułu red. Wojciecha Biedronia „Trybunał: bałagan, kasa, kawior”, 

opublikowanego w tygodniku „wSieci”, nr 4/2017. 

Na podstawie art. 31a ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. – Prawo prasowe (Dz. U. z 

1984 r. Nr 5, poz. 24 ze zm.), proszę o zamieszczenie następującego sprostowania.  

                                                             SPROSTOWANIE  

W artykule „Trybunał: bałagan, kasa, kawior” autorstwa Wojciecha Biedronia 

zamieszczonym w numerze 4/2017 tygodnika „wSieci” ukazała się informacja dotycząca 

sędziego Trybunału, Pana Piotra Pszczółkowskiego oceniająca fakt odwołania go z urlopu 

wypoczynkowego słowami ,,niektórzy sędziowie mogli nawet zarobić na przerwanym urlopie 

wypoczynkowym. Chodzi o sędziów, którzy musieli przerwać swój wypoczynek, by wezwani 

przez prezesa Rzeplińskiego orzekać w trakcie rozpraw trybunału. W 2016 r. dwojgu sędziom 

TK zostały zwrócone koszty powrotów z urlopów na wezwanie prezesa Andrzeja 

Rzeplińskiego. Piotr Pszczółkowski otrzymał 7.895,06 zł…”. 

Trybunał Konstytucyjny informuje, że zwrot kosztów odwołania miał miejsce w oparciu o art. 

167 par. 2 Kodeksu pracy, na żądanie sędziego Piotra Pszczółkowskiego. Wypłacona kwota 

objęła zwrot kosztów dojazdu i powrotu z urlopu oraz kosztów dwunastu dni opłaconego 

pobytu utraconego na skutek decyzji pracodawcy odwołującej Pana Sędziego już w drugim 

dniu udzielonego mu uprzednio urlopu. Dlatego ocena zawarta w w/w artykule jest 

nieuprawniona. 

W związku z powyższym proszę o sprostowanie nieprawdziwej informacji.        

z poważaniem 

Anna Wołoszczak 

z up. Katarzyny Sokolewicz-Hirszel  

Rzecznika prasowego 

Biura Trybunału Konstytucyjnego 

 

 


